Reflections from the light of education
DOI:
https://doi.org/10.70219/mby-162021-61Keywords:
Education, Society, Human DevelopmentAbstract
In today's globalized world, education is the primary instrument in the so-called age of knowledge, people in their educational process not only obtain significant learning, but also values and ethical principles for life, awareness of themselves and others and a critical and generalized vision to achieve human well-being and development. Throughout the history of mankind, education has always been valued as a precious asset, however, only the privileged classes had access to them, but in the incessant struggle of society to achieve freedom and equality, at the time From modernity, education was a common good for all and in the middle of the 20th century it became a fundamental human right. In this work, a reflective
journey was carried out from the light of education, reaffirming that in the past, present and future education is a factor of vital importance for the progress and growth of people, groups and societies.
Downloads
References
Aristóteles. La Política. (1978). Buenos Aires, Argentina: El Cid Editor.
Banchio, L. (2004). La Educación según Platón. Disponible: http://www.luventicus.org/articulos/04d001/index/.html
Callhaun, C.; Light, D. y Keller, S. (2000). Sociología. Colombia: McGraw Hill.
Cuadernos de Pedagogía (2000). Pedagogías del siglo XX: Especial 25 años. Barcelona: CISSPRA XIS.
Díaz, F. y Hernández, G. (2000). Estrategias Docentes para un Aprendizaje Significativo. México: McGraw-Hill. Interamericana Editores.
De Viana, M.; Pérez, M.; y De Diego, L. (2002). Ser persona: Cultura, Valores y Religión. Caracas: Universidad Católica Andrés Bello.
Descartes. R. (1978) Discurso del Método. Argentina: El Cid Editor.
Freire, P. (2003). Pedagogía del oprimido. Brasil: Editorial paz e terra.
Freire, P. (2004). Pedagogía de la autonomía: Saberes necesarios para la práctica educativa. Brasil: Editorial paz e terra.
González, F. (2001). La educación como tarea humanizadora: De la teoría pedagógica a la práctica educativa. Madrid: ANAYA 21.
Kroeber, A. y Kluekhonh, C. (1997). La Cultura. México: Fondo de cultura económica.
Morín, E. (1999). Para salir del siglo XX. Barcelona: Kairos.
Organización de las Naciones Unidas. (2007). UNESCO Disponible: http:un.org/es
Platón. Diálogos. La Republica. (1980). Colombia: Ediciones Universales.
Pérez Esclarín, A. (2011). Educación integral de calidad. Caracas, Venezuela: San Pablo.
Rocher, G. (2003). Introducción a la Sociología. España: McGraw-Hill Interamericana Editores.
Ritzer, G. (2001) Teoría Sociológica Clásica. España: McGraw-Hill.
Spielvogel. J. (2010) Historia Universal. Civilización de Occidente. Tomo 2. México: Séptima Edición.
Sabine, G. (1994) Historia de la Teoría Política. México: Fondo de Cultura Económica. Tercera Edición.
Touchard, J. (2000) Historia de las Ideas Políticas. Madrid, España: Editorial Tecno.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Dra. Ana Linares de Méndez
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.