The Previous knowledge of linear equations: students case, who start engineering studies in Momboy Valley University
Keywords:
Prior knowledge, Linear Equations, Diagnostic Significant LearningAbstract
To respond to the needs and changes in societies, the dynamics of education increasingly require adaptive processes with evolution; that are in sync with the teaching-learning timeline. The purpose of this research was to make a diagnosis of the prior knowledge of linear equations in new students from the engineering faculty in Momboy Valley University; specifically in the subject of Zero Mathematics. In the methodological framework, the type of research is descriptive with a field design, the population and the sample consisted of two sections of 30 students each, likewise the technique treated was the evaluation test with a test instrument. The results obtainabled in the two groups presented acceptance percentages in their indicators between 10 and 60%, which are very similar, also the average grade between 6.23 and 6.77 points, likewise, an average of passing relatively low with a proportion of 10 and 13 students for groups one and two, finally the deviations with 6.30 and 6.55 somewhat scattered. Groups reflect similar valor’s under the same conditions; but with disappointing results.
References
Ausubel, D (2000). Adquisición Y Retención Del Conocimiento: Una perspectiva cognitiva. Paidos. México.
Baldor, A. (2008). Álgebra de Baldor (2 ed.). México: Patria
Bonvecchio y Maggioni (2006).Evaluación de los aprendizajes: Manual para los docentes.Ediciones Novedades Educativas.Buenos Aires.
Brenes Espinoza, Fernando. (2006.). Principios y Técnicas de Evaluación II. Argentina: Universidad Estatal a Distancia.
Carretero (1997).Constructivismo y Educación. Editorial Progreso, S. A.México.
Freire, P (1969). La Educación Como Práctica De La Libertad. Siglo xxi de España Editores. España.
Galvan, A (2015).Evaluación del proceso de enseñanza aprendizaje en la formación profesional para el empleo. Ediciones Paraninfo. España.
KLAUER, K.J. (1985). “Framework for a theory of teaching”: Teaching and Teacher Education, 1:5-17.
Polanyi, M. (1966). The Tacit Dimension. The university Chicago press. USA.
Skinner, B. F (1974). Sobre el Conductismo. Editorial Planeta. México. Schunk, D (1997) Teorías del Aprendizaje.2da Edición. México. UNAM.
Stewart Ian (2012).Historia de las matemáticas desde haces 10.000 años. Editorial Crítica. Barcelona España.
Stracuzzi y Pestana (2012) Metodología de la Investigación Cuantitativa.FEDUPEL. Caracas-Venezuela.
Tiramonti (2014). Las Pruebas Pisa en América Latina: Resultados en contexto. Avances en supervisión Educativa: Revista Asociación de Inspectores. España.Vol.20. 11.Disponible en:
http://www.adide.org/revista/images/stories/revista20/ase20_art14- mono.pdf. [Consulta: 07/15/2015].
UNESCO (2014) Enseñanza y Aprendizaje: Lograr la calidad para todos. En Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura. [Documento en Línea] Disponible: http://unesdoc.unesco.org/images/0022/002261/226159s.pdf [Consulta: 0 4 /05/2015].
Valenzuela, j (2008); “Habilidades de pensamiento y aprendizaje profundo”; Revista Iberoamericana de Educación Nº 46/7, Julio de 2008; Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura (OEI).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Wilmer A. Méndez L

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.