Brand attributes associated with music education entrepreneurs in virtual formats. An approach of education in art to the needs of the environment

Authors

  • Fernando Torres Granadillo Universidad del Zulia
  • Roberto Andrés Fernández Universidad del Zulia

DOI:

https://doi.org/10.70219/sad-72022-161

Keywords:

Entrepreneurship, education, music, attributes, music education

Abstract

The main objective of this research is to analyze the brand attributes of music education entrepreneurs in Venezuela. In this sense, an ontological position was assumed that considers the entrepreneur as an energetic, dynamic, proactive and above all seropositive human being. Similarly, it is considered that education can activate or deactivate entrepreneurship processes by influencing the entrepreneurial conception and associated processes. From the methodological point of view, an epistemological anchor of a phenomenological type was established and a descriptive and field type investigation was chosen, complying with the theoretical and methodological sections, the main findings evidence a conception of said attributes which would be linked to the academic needs that underlie students as users of the educational service, presenting totally changing models of thought and linked to access to technology in the environment.

References

Brujó, G. (2010). Las marcas, activos claves de la gestión en tiempos de crisis. Interbrand, 83–91.

Calderón-Garrido, D., Cisneros, P., García, I., Fernández, D., & de las Heras- Fernández, R. (2019). La tecnología digital en la educación musical: una revisión de la literatura científica. Revista Electrónica Complutense De Investigación En Educación Musical - RECIEM, 16, 43-55. https://doi.org/10.5209/reciem.60768.

Castellano Gil, J. M., Almagro Lominchar, J., & Fajardo Pucha, Ángel B. (2021). Percepción estudiantil sobre la educación online en tiempos de COVID-19: Universidad de Almería (España). Revista Scientific, 6(19), 185–207. https://doi.org/10.29394/Scientific.issn.2542-2987.2021.6.19.9.185-207.

Clow, Kenneth E.; Baack, Donald. (2010). Publicidad, promoción y comunicación integral en marketing. 4ta. Edición. Naucalpán de Juárez, Estado de México, México. Pearson Educación de México, S.A. de C.V. Pp. 26- 33.

Capriotti, Paul. (2009). Branding Corporativo. Fundamentos para la gestión estratégica de la identidad corporativa. 1era. Edición. Santiago, Chile. Colección de Libros de la Empresa. Pp. 19-250.

González, E. M., Orozco, M. M. & Barrios, A. de L. P. (2011). El valor de la Marca desde la Perspectiva del Consumidor. Contaduría y Administración, (235), 217– 239.

Hernández, R., Fernández, C., y Baptista, L. (2014). Metodología de la investigación.

México, D.F.; McGraw Hill / Interamericana editores, S.A. de C.V.

Hurtado, I., y Toro, J. (2007). Paradigmas y métodos de investigación en tiempos de cambios. Caracas, Venezuela: Editorial CEC, S.A.

Keller, Kevin L. (2008). Administración estratégica de marca. Branding. 3era. Edición. Naucalpán de Juárez, Estado de México, México. Pearson Educación de México S.A. de C.V. Pp. 2- 72.

Lamb, Jean J.; Gallucci, Carlo; y Sicurello, Carlos. (2009). Dirección de Marketing. Gestión estratégica y operativa del mercado. 2da. Edición. México D.F, México. Mc Graw-Hill / Interamericana Editores, S.A. de C.V. Pp. 336 – 347.

Published

2022-11-15

How to Cite

Torres Granadillo, F., & Fernández, R. A. (2022). Brand attributes associated with music education entrepreneurs in virtual formats. An approach of education in art to the needs of the environment. Sustentabilidad Al Dia, (7). https://doi.org/10.70219/sad-72022-161

Issue

Section

Artículos