The Directed tasks as space of family support

Authors

  • Deysi Montilla Unidad Educativa Dr. Amílcar Fonseca
  • Eva Pasek de Pinto Universidad Nacional Experimental Simón Rodríguez

Keywords:

directed tasks, support for the family, non-formal education, education complement.

Abstract

The objective of this study is to infer the aspects of the scope of directed tasks that configure them as support to the family.Methodologically it was a documentary and analytics research (Arias, 2006). As result was obtained that directed tasks constitute a support area for the family because: reinforce the children's education, promote socialization, strengthen the autonomy, support learning, offer individualized attention, provide systematic guidance, provide professional help, offer solutions to certain family situations. The conclusions indicated that directed tasks complement education and learning in the classroom, represent a solution alternative to the new social realities constituting a space of support to the family to share responsibility in the education of children. It issuggest thatparents and representatives search for information and ensure the real conditions of spaces of directed tasks prior to registering your child.

References

Arias, F. G. (2006). El proyecto de investigación. Introducción a la metodología científica 5ª Edición. Editorial Texto, Caracas – Venezuela

Chacón, R. (2012). Llegó la hora de las tareas. Revista Estampas. Diario El Universal http://www.eluniversal.com/estampas/anteriores/120904/encuentros4

Chiquito Rubio Blanca Susana y Ortega Nieto María Verónica. (2010). Aplicación de tareas dirigidas para mejorar el rendimiento académico en el área de inglés de los hijos de padres migrantes de los terceros y cuartos años de educación básica de la escuela fiscal “Dr. José María Velasco Ibarra” de la Parroquia La Matriz, Cantón Latacunga, durante el periodo académico abril - septiembre 2009. Trabajo de Grado para obtener el título de Licenciado en Ciencias de la Educación, Especialidad Inglés. Universidad Técnica de Cotopaxi, Ecuador. Disponible en http://repositorio.utc.edu.ec/bitstream/27000/717/1/T-UTC- 1119.pdf

Cooper, H; Robinson, J. y Patall, E. (2006). Does Homework Improve Academic Achievement? A Synthesis of Research, 1987–2003. Review of Educational Research [Revistaenlínea], 76(1). Disponible: http://rer.sagepub.com/cgi/content/abstract/76/1/1

Delors, J. (1996). La educación encierra un tesoro. España: UNESCO – Santillana.

Gicherman, Doris. (1995). Actividades extracurriculares y tiempo libre: bueno es el cilantro, pero no tanto. En Goldstein, Marta. (1995).La Aventura de aprender en familia. Caracas, Venezuela: Editorial Torino.

Gicherman, D.(2009). La tarea es responsabilidad de la tríada colegio-niño- hogar esto es lo que permite realmente afianzar el aprendizaje del pequeño, Psicopedagógica venezolana. Caracas, Estampas Andina, 06/09/2009. Unidad Psicopedagógica Integral. Disponible en www.psicopedagogía.com

Gómez Pellón, Eloy. (2010). Introducción a la antropología social y cultural. Curso de la Universidad de Cantabria. Tema 4. Disponible en http://ocw.unican.es/humanidades/introduccion-a-la-antropologia-social-y- cultural/material-de-clase-1/pdf/tema4-antropologia.pdf

Gómez Villalpando, A. (2009l). Sujeción y formación en la educación formal, no formal e informal. Revista de Investigación Educativa EDUCATIO Nº7.

Disponible: www.educatio.ugto.mx/PDFs/educatio7/Gomez.pdf

Lessire, Omaira y González, Julio. (2007). Fundamentos conceptuales que han caracterizado la evolución del proceso de la orientación en Venezuela. Revista

Chavarría Olarte, Marcela. (2005). El reto en la educación de los hijos. Compendio de Pedagogía familiar. México: Trillas.

Published

2015-12-15

How to Cite

Montilla, D., & Pasek de Pinto, E. (2015). The Directed tasks as space of family support. Sustentabilidad Al Dia, (6). Retrieved from https://journal.uvm.edu.ve/index.php/sustentabilidad/article/view/152

Issue

Section

Artículos