Benefits of family participation in the evaluation of student learning
Keywords:
Benefits, learning assessment, family involvementAbstract
The aim of the study was to identify the benefits of family involvement in the assessment of student learning of basic education. The methodology of documentary, followed the steps that led to describe, analyze and reflect on the subject investigated. This participation benefits students because it improves their attitude toward school, as well as to the assessment process in general, while feeling the closeness of their parents feel greater confidence and support, the teachers that strengthen partnerships with families, helps improve learning outcomes that a peer assessment and actual and adjusted to the context in which the student lives hetero becomes viable . Families that share information with the teacher about the represented and involved in the learning process, help you assess the consequences of their support in the educational work of the school. In addition, strategies were proposed to help drive these benefits.
References
Aguilar, M (2005) Familia y Escuela en un Mundo de Cambios. Revista Contextos de Educación. V. Octubre. 2002 pp. 202-215. Universidad de Río Cuarto. Córdoba. Argentina. ISSN 1514-2655
Camperos, M (2005) La evaluación del aprendizaje. ¿Es una práctica constructiva o de poder? Buenos Aires. Paidos.
Constitución de la República Bolivariana de Venezuela, (1999). Gaceta Oficial de la República Bolivariana de Venezuela. 36.860. Caracas, 30 de Diciembre de 1999.
Iani, N (2003) Integración Escolar y Comunidad. Buenos Aires: AIQUE Eyzaguirre, B (2005) Claves para la Educación en Pobreza. México: CEPED.
Finol de Navarro, Teresita y Nava de Villalobos, Hortensia (1996) Procesos y productos de la investigación documental. 2ª edición. Editorial de la Universidad del Zulia. Maracaibo, Venezuela.
Galeano, C. (2010) La participación y comunicación con las familias en la escuela, un elemento importante dentro el proceso educativo. Cefalea Editorial. Madrid.
Kevin, S (2005) Los Pactos entre Padres y Maestros. Buenos Aires: AIQUE.
Medina, B (2007) Participación de Padres y Representantes en la Evaluación del Aprendizaje en Educación Básica. Trabajo de Grado. Especialización Evaluación educacional. UVM
Ministerio del Poder Popular para la Educación (2007) Diseño Curricular. Caracas: Autor.
Pérez, M (2004) Evaluación y cambio educativo. El fracaso escolar. Ediciones Morata, S.L. Madrid, España.
Pérez, Y. (2008) Evaluación de la Participación de las Familias en la Escuela Bolivariana. Trabajo de Grado. Especialización Evaluación educacional. UVM
Silva, M (2006), Desafíos Éticos de la Evaluación Educacional”, en Revista Enfoques Educacionales, vol. 5, n.° 1. Chile, Departamento de Educación, Facultad de Ciencias Sociales, Universidad de Chile
Torres, M y Torres, M (2005) Formas de Participación en Evaluación. Educere. ISSN: 1316 - 4910. Año 9, Nº 31. Octubre - noviembre - diciembre 2005 • 487- 496
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Sustentabilidad al dia
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format for any purpose, even commercially.
- Adapt — remix, transform, and build upon the material for any purpose, even commercially.
- The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
- Attribution — You must give appropriate credit , provide a link to the license, and indicate if changes were made . You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.