Educational Software (Videogame) Simulator of Machines Finite
Keywords:
Deterministic Finite Machine (DFA), nondeterministic finite automaton (NFA), Software, Video GameAbstract
The main objective of this degree thesis was to design a video game in context 3D multimedia and context to simulate the performance of deterministic finite automaton (DFA) and nondeterministic finite automaton (NFA), a subject taught in the art 'Language and Compilers "of the bug doing Computer Engineering from the university was done. This research seeks to achieve develop a game in which the user is not only fun but also learn to design machines, a game of this type can be used at a higher rate through the interfaces of video games, this research offers a both theoretical and practical platform for developing future research on the field of video games or computer modeling. For the design of this Software was used Blitz3D derivative Basic compiler, creating textures with GIMP and Paint, sound editing with Adobe Audition 3. The methodology used was a link between the software development methodologies: SCUMM created by company Lucas Arts, for the creation of their games, and the methodology XP (Extreme Programming) for development application.
References
Álvarez, Pedro (2004) “Lenguajes, Gramáticas y Autómatas – Conceptos” Universidad de Zaragoza., Departamento de Informática en Ingeniería de Sistemas.
Azpitarte, Antonio 3D Studio Animación y Proyectos de Diseño, editorial Paraninfo 1995.
Bousquet & Mccarthy (2006). 3ds Max Animation. ISBN: 0321375726 ISBN-13: 9780321375728.
Brena, Ramón. (2003) “Autómatas y Lenguajes. Un enfoque de diseño” Tecnológico de Monterrey- México.
Chacon, José Luis. (2005) “Matemáticas Discretas, Pensar y Actuar” pgs 1-12
Csíkszentmihályi, M. (1990).Flow: The Psychology of Optimal Experience. New York: Harper and Row
De Aguilera Moyano, Miguel. “Videojuegos y Motivación” contenido publicado en http://ares.cnice.mec.es/informes/02/documentos/indice.htm
De Kerckhove, D. (1997) "Inteligencias en Conexión. Hacia una sociedad de la Web " Barcelona: Gedisa, 1999.
Encarta 2009. Microsoft ® Encarta ® 2009. © 1993-2008 Microsoft Corporation. Reservados todos los derechos.
Felicia, Patrick, (2009). European Schoolnet “Videojuegos- Manual para Docentes”.
Garcia Fernadez, Fernando (2005). “Videojuegos: un análisis desde el punto de vista educativo.”
Gottfries, Byron S. (2001). Teoría y problemas de Programación BASIC. traducción, Guillermo Caro Murillo, Jesús Villamizar Herrera (2a. ed. edición). Buenos Aires; Bogotá: McGraw-Hill. pp. 278 p
http://www.programacionextrema.org/ (web dedicada al análisis de la metodología de programación extrema en español)
http://www.scummvm.org (web dedicada al modelo Metodológico SCUMM)
http://www.wikipedia.org (La Enciclopedia Libre)
Juul, Jesper. Half-Real: Videogames between Real Rules and Fictional Worlds (MIT Press, 2006)
Mainer, Belen. “Ciberjuego y sociabilidad: Relaciones y efectos en los usuarios de juegos”, contenido publicado en: http://www.ucm.es/info/especulo/numero31/ciberwow.html
Marzal, A Y García, I. Introducción a la programación con Python, Departamento de Lenguajes y Sistemas Informáticos Universidad Jaume I, 2003 137
Norman, D. A. (1993). “Cosas que nos hacen inteligentes: La defensa de los atributos humanos en la Era de la Máquina”(Nueva York:, Addison-Wesley.)
Navarrete, Isabel & Cardenas, María (2008) “Teoria de autómatas y lenguajes Formales” Universidad de Murcia – España.
Ortega, José (2001) “Análisis crítico de los valores que transmiten los videojuegos” contenido publicado en: www.ugr.es/~sevimeco/documentos/.../a_valores.doc
Pnat, (Plan Nacional De Alfabetización Tecnológica 2006), publicaciones Monfort.(Caracas)
Raffo, Eduardo (2005). “Optimización por computación evolucionaria”,Universidad Nacional Mayor de San Marcos- Perú
Rocha, Jairo (2002) “Teoría de la computación y Verificación de Autómatas”Universitat de les Illes Balears.
Vazquez, Romero. (2002) Tesina para la obtención del título de Licenciatura en Sociologia. Universidad Autónoma Metropolitana de Iztapalapa.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Hellyss Mendoza

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.