Plan strategies teaching for the articulation of the children and girls of education initial primary education

Authors

  • Xiomara Herrera Universidad Nacional Experimental de las Fuerzas Armadas

Keywords:

Pedagogical strategies, joint, initial education, primary education

Abstract

The objective of this work, was to develop a plan of teaching strategies for the articulation of the boys and girls from early childhood to the primary education of the educational unit rod "Antonio Pinto Salinas", parish Juan de Villegas, Lara state, through the methodology of social project based on Pérez, G. (2005), compliance with the stages of diagnosisplanning, execution and evaluation. Based on the results of the participatory, showed the necessity of implementing teaching strategies for the articulation of children, therefore proceeded to design the plan with three workshops: to provide information on how to apply these strategies to accomplish the purposes raised teachers. Finally, was made an evaluation of the sessions; as well as the process of development of the project and the analysis of the results; which reveal that it had successfully complied with everything planned, applying strategies for a successful joint process of initial education to primary education.

References

Calvet, W. (2009). Los 7 Mitos sobre los Juegos de Rol.Documento en líneaDisponible:http://dreamers.com/defensadelrol/articulos/7mitos.htm/. Consulta: 2014, Febrero, 01.

Constitución de la República Bolivariana de Venezuela (1999). Gaceta Oficial de la República Bolivariana de Venezuela. 36.860 (Extraordinario), Noviembre 17, 1999.

Constitución de la República Bolivariana de Venezuela (1999). Gaceta Oficial de la República Bolivariana de Venezuela. 36.860 (Extraordinario), Noviembre 17, 1999.

Currículo Básico Nacional (1997). Ministerio de Educación. Caracas. Venezuela Currículo de Educación Inicial. (2005). Ministerio de Educación, Cultura y Deportes.

Caracas. Venezuela

Czikszenmihalyi, M. (2005): Creatividad. El fluir y la psicología del descubrimiento y la invención. Barcelona. Paidós.

Díaz Barriga, F. y Hernández, G. (2001) Estrategias docentes para un aprendizaje significativo. Una interpretación constructivista. México: Mc Graw Hill.

De La Torre (2002) Estrategias docentes para un aprendizaje significativo: una interpretación constructivista. Editorial McGraw-Hill Interamericana Editores, S.A México

León, Z. (2011). La transición entre la Educación Inicial y la Escuela primaria en Venezuela. Revista de Investigación vol.35 no.72 Caracas: UPEL

Ley Orgánica de Educación (2009). Gaceta Oficial N° 5.929 (Extraordinario)

Ley Orgánica de Protección del Niño y Adolescente (LOPNA) (2009). Gaceta Oficial de la República Bolivariana de Venezuela, 5266. (Extraordinaria)

López (2001) Panorama de los textos teatrales para niños y jóvenes, Madrid, ASSITEJ-España

Ministerio de Educación (1997). Manual de Orientación pedagógicos. Caracas

Monjes, A. (2003). Educación Física. Documento en línea. Disponible:

http://escuela56montevideo.blogspot.com/2009/11/educacion-fisica.html Consulta: 2013, mayo, 24.

Moreno, T. (2000). Problemas más Frecuentes sobre la Lectura y Escritura en Niños(as) del nivel de la I Etapa de Educación Básica. Trabajo de grado no publicado Universidad Yacambú. Barquisimeto

Published

2015-12-15

How to Cite

Herrera, X. (2015). Plan strategies teaching for the articulation of the children and girls of education initial primary education. Sustentabilidad Al Dia, (6). Retrieved from https://journal.uvm.edu.ve/index.php/sustentabilidad/article/view/154

Issue

Section

Artículos